Fit przekąski na diecie 0
Fit przekąski na diecie

Chcesz zadbać o zdrowie i sylwetkę? Wiosna to dobry moment na zmianę. Pogoda za oknem zachęca do ruchu, ale do pełnego sukcesu potrzebna jest dieta. Nawet na diecie odchudzającej nie musisz rezygnować z małych przyjemności – wybieraj te, które mają mało kalorii!

Nie ma cudów – żeby schudnąć, trzeba wyjść na minus, a dokładniej – na ujemny bilans energetyczny. To prosta matematyka, musimy zjeść mniej kalorii niż zużyjemy w ciągu dnia. Słodycze i ulubione przekąski są zwykle wysokokaloryczne. Z drugiej strony, jeśli całkiem zrezygnujemy z drobnych radości, motywacja spada i utrzymanie diety staje się trudniejsze. Tłuste, pełne cukrów przekąski zamień na lżejsze wersje.

Po jakie przekąski sięgać na diecie, żeby kalorie się zgadzały? Mamy kilka pysznych pomysłów na fit przekąski dla liczących kalorie.

 

CHRUPIĄCE I ZDROWE WARZYWA

Warzywa to cud natury. Większość z nich ma niewiele kalorii, a za to mnóstwo witamin i minerałów. Warzywa są też sycące, więc ich duża ilość w codziennym menu pozwala najeść się do syta. Warzywa to również dobry pomysł na przekąskę. Najlepiej chrupać je na surowo – pokrojone w słupki marchewka, seler, papryka, ogórek oraz połówki pomidorków koktajlowych to zdrowsza alternatywa dla chipsów, paluszków, krakersów i innych słonych przekąsek.

 

 

Warzywa będą smaczniejsze z dodatkami. Świetnie sprawdzą się przyprawy, zioła i aromatyczne mieszanki przyprawowe, a także hummus i pasty warzywne, które dodatkowo będą źródłem białka, niezbędnego na diecie redukcyjnej.

 

Na dodatek - hummusy i pasty roślinne.

 

Inny pomysł na warzywne, chrupiące przekąski to warzywa konserwowe. Dobrym wyborem będą oliwki, kiszone i konserwowe ogórki, suszone pomidory bez oleju, ciecierzyca i gotowe koreczki. Mało kalorii i dużo smaku – warto wypróbować ten sposób na fit przekąskę.

 

 

OWOCOWE I LEKKIE PRZEKĄSKI

Owoce to kolejny punkt na liście lekkich przekąsek. Nie wszystkie będą dobre na diecie odchudzającej. Przykładowo, banany i winogrona dostarczają dużej dawki energii, jednak są kaloryczne. Owoce polecane dla liczących kalorie to na przykład jabłka, truskawki, jagody, wiśnie, brzoskwinie i owoce cytrusowe. Trzeba też pamiętać, że suszone owoce, choć stanowią skoncentrowane źródło witamin i minerałów, są kaloryczne.

 

Kategoria lekka, czyli produkty bez cukru.

 

 

Suszone owoce możesz zamienić na owoce liofilizowane. Liofilizacja, czyli mrożenie sublimacyjne, polega na usunięciu z żywności wody, z zachowaniem wszystkich wartości odżywczej. Owoce liofilizowane zachowują swoją słodycz i zyskują przyjemną chrupkość. Chęć na słodkie przekąski pomogą zaspokoić owoce w puszce oraz owocowe przetwory bez cukru.

 

MOŻE CHIPSA? PRZEKĄSKI NA DIECIE

Miłośnicy chipsów mogą sięgnąć po dietetyczną wersję ulubionej przekąski. Chipsy owocowe i warzywne są chrupiące i niskokaloryczne. Chipsy z warzyw, z dodatkiem ziół doskonale zastąpią tłuste chipsy ziemniaczane. Będą wyjątkowo smaczne w połączeniu z hummusem albo pastą roślinną.

 

 

Prawdziwym hitem wśród przekąsek na diecie jest popcorn. Przygotuj go w domu, na patelni lub w garnku, z odrobiną dobrego oleju. Szklanka przygotowanego w ten sposób popcornu to tylko około 30 kalorii! Jeśli masz ochotę na chrupiącą przekąskę w klasycznej wersji, zamiast chipsów, wrzuć do koszyka ziarna kukurydzy, które uprażysz w domu.

 

Oszczędzaj kalorie z produktami Granex.

 

LEKKIE PRZEKĄSKI DO CHRUPANIA – OSZCZĘDZAJ KALORIE

Znasz to uczucie, kiedy masz ochotę coś schrupać – i niekoniecznie są to warzywa? Spokojnie, mamy też sposoby na bardziej „konkretne” przekąski. Jednym z nich są lekkie i chrupiące talarki zbożowe – możesz zjeść je ze słodkimi i słonymi dodatkami albo schrupać bez niczego. Kolejna propozycja to chrupki kukurydziane, które są chrupiące i sycące.

 

 

Niektóre z nich mają naprawdę mało kalorii. Klasyka dietetycznych przekąsek to wafle zbożowe i chrupkie pieczywo. Na diecie odchudzającej, kiedy rezygnujesz ze słonych przekąsek, lekkie pieczywo z dodatkami będzie świetną alternatywą.

 

Chrupkie pieczywo i wafle, czyli coś pożywnego do chrupania.

 

W wersji na słodko – postaw na oblaty, kruche wafle, sucharki, biszkopty, granolę i musli, przede wszystkim w wersji bez cukru. Słodkie, chrupiące przekąski, i dieta odchudzająca od razu jest łatwiejsza!

 

PRZYPRAW SWOJĄ DIETĘ – DODATKI DO FIT PRZEKĄSEK

Jest prosty sposób, żeby uprzyjemnić dietę – fit przekąski połącz z naturalnymi dodatkami. Polecamy przede wszystkim zioła, ale szczypta soli lub papryki wędzonej mogą zdziałać prawdziwe cuda. Wypróbuj mieszanki przyprawowe, na przykład do pieczonego kurczaka, gyrosa, meksykańską, węgierską, BBQ – te kompozycje mają podkreślić smak potraw, ale mogą w smaczny sposób urozmaicić fit przekąski.

 

 

A jeśli masz ochotę na coś bardziej pożywnego, spróbuj past roślinnych. Hummusy oraz pasty warzywne, grzybowe i z ziaren są dodatkowym źródłem białka, które przyda się w diecie.

 

Więcej naturalnego smaku i aromatu w Twoich przekąskach - znajdź ulubioną mieszankę przyprawową.

 

Dieta odchudzająca nie jest prosta, ale z dobrym planem osiągniesz wymarzone efekty. Fit przekąski sprawią, że redukcja przestanie kojarzyć się tylko z wyrzeczeniami!

  

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper Premium