Zdrowy orzech do zgryzienia 0
Zdrowy orzech do zgryzienia

Orzechy są kaloryczne i mają dużo tłuszczów, ale w tym przypadku liczy się nie ilość, ale jakość. Orzechy są lepszą alternatywą dla przetworzonych słodyczy i słonych przekąsek. Proste rozwiązania są przecież najlepsze!

Orzechy są skarbnicą witamin i składników mineralnych, które świetnie działają na zdrowie i samopoczucie. Wszystkie orzechy mają w sobie to coś, możemy więc śmiało przebierać i wybierać, na które właśnie mamy ochotę.

 

CO SIEDZI W ŁUPINIE – WŁAŚCIWOŚCI ORZECHÓW

Orzechy zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które mają pozytywny wpływ na poziom cholesterolu, to znaczy pomagają go obniżyć. Znajdziemy w nich także białko, błonnik oraz liczne witaminy i składniki mineralne. Ich wartości są różne, w zależności od gatunku. Orzechy dodają energii i są bezcennym uzupełnieniem zdrowej diety. Wzmacniają układ krążenia i nerwowy oraz pobudzają mózg do pracy. To nie wszystko – jedzenie orzechów może pomoc zmniejszyć ryzyko niektórych chorób, takich jak cukrzyca typu 2, udaru mózgu, zawału serca, a nawet niektórych z nowotworów!

 

ORZECHY NA ODCHUDZANIE

Tłuszcz, kalorie i… dieta? Supermocą orzechów jest pomoc w utrzymaniu odpowiedniej wagi. Są kaloryczne i tłuste, ale zdaniem wielu dietetyków, unikalne połączenie błonnika i tłuszczu pozwala szybciej zaspokoić apetyt. Czy to oznacza, że możemy do woli objadać się orzechami? Absolutnie nie! Warto jednak włączyć je do codziennej diety i jeść zamiast tradycyjnych słodyczy i słonych przekąsek oraz dodawać do potraw, na przykład sałatek lub zup.

 

ORZECHY – WYBIERZ ULUBIONE!

Jakie orzechy wybrać? Śmiało możemy polecić wszystkie, a dla niezdecydowanych przygotowaliśmy mały przewodnik.

Na zdrowie i dobry nastrój - migdały!

Migdały mają tytuł „króla orzechów” i są uznawane za najszlachetniejsze z nich. Migdały naprawdę są bardzo wartościowe, jednak nie są orzechami, tylko nasionami migdałowca. Jednak skoro znalazły się na szczycie listy, warto się im przyjrzeć. Około 20% migdałów to białko. Są źródłem fosforu oraz magnezu, który chroni przed stresem. Mają najwyższą wśród orzechów zawartość witamin B2 oraz E, która odpowiada między innymi za stan skóry oraz opóźnia procesy starzenia. Migdały są bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczów oraz błonnik.

Orzechy włoskie są bardzo popularne jako przekąska oraz dodatek do deserów i wypieków. Mają dużo wartościowego białka oraz wyjątkową zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Wystarczy zjeść 3 orzechy włoskie, aby pokryć dziennie zapotrzebowanie organizmu na kwasy Omega-3. Zawierają miedź i witaminę B6 oraz kwas foliowy, są wiec polecane kobietom w ciąży oraz weganom i wegetarianom.

Orzechy włoskie - naturalne źródło kwasów Omega-3.

Orzechy laskowe to skarbnica witamin. Znajdziemy w nich witaminę E, czyli witaminę młodości i płodności, dobre dla nerwów i pamięci witaminy z grupy B, wapń i fosfor, niezbędne dla zdrowia zębów i kości, a także potas – dla niższego ciśnienia. Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe sprzyjają zdrowiu i zgrabnej sylwetce – szczególnie jednonienasycone kwasy tłuszczowe, przydatne w diecie na płaski brzuch. Orzechy laskowe mają niski indeks glikemiczny oraz sporo błonnika.

Chrup orzechy laskowe - dla zdrowia i zgrabnej sylwetki!

Pistacje to kolejne, bardzo wartościowe źródło białka roślinnego, zdrowych tłuszczów i błonnika. Zawierają luteinę i zeaksantynę, czyli składniki ważne dla zdrowia oczu. Pistację mają dobry wpływ na układ nerwowy, ze względu na witaminy z grupy B. Mogą też wzbogacić dietę osób zagrożonym anemią, ponieważ zawierają żelazo. Pistacje są bogate w beta-karoten, który dobrze wpływa na wzrok, wspiera odporność i korzystnie działa na skórę – między innymi pomaga pozbyć się trądziku oraz opóźnić pojawienie się zmarszczek.

Pistacje, czyli wyjątkowa przekąska dla zdrowych oczu i młodej skóry.

Orzechy ziemne, czyli fistaszki, dojrzewają pod ziemią. Jednak wśród orzechów to właśnie one dumnie zajmują pierwsze miejsce pod względem zawartości białka. Kolejny rekord biją dzięki wysokie zawartości niacyny, która jest potrzebna dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Fistaszki zawierają też pozostałe witaminy z grupy B, błonnik i zdrowe kwasy tłuszczowe. Orzechy ziemne mają w sobie sporo witaminy E oraz kwasu foliowego, nie są jednak – uwaga! – polecane kobietom w ciąży, z powodu ryzyka reakcji alergicznych.

Orzechy ziemne, czyli podziemna skarbnica witamin i składników odżywczych.

Orzechy nerkowca są delikatne i słodkie. W porównaniu do innych orzechów mają niski indeks glikemiczny i są mało kaloryczne. Dzięki serotoninie zmniejszają apetyt i poprawiają nastrój. Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe wspierają prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu, a witaminy z grupy B pozytywnie wpływają na nerwy, pamięć i koncentrację. Nerkowce zawierają cynk i selen, które pomagają utrzymać w dobrej kondycji włosy, skórę i paznokcie.

Delikatność i słodycz prosto z natury - zdrowe i smaczne orzechy nerkowca.

Orzeszki amerykańskie, znane szerzej jako orzechy pekan są słodkie i delikatne. Mają lekko maślany smak. Orzechy pekan zawierają bardzo dużo tłuszczu i mało białka – są przez to bardzo kaloryczne. Mają jednak w sobie cynk, a 100 gramów orzechów pokrywa aż 60% zapotrzebowania organizmu na ten składnik. Cynk pełni w organizmie ważną rolę – między innymi wspiera odporność, wpływa na stan włosów i skóry oraz uczestniczy w metabolizmie białek, tłuszczów i węglowodanów.

Dużo zdrowych tłuszczów i cynku - poznaj orzechy pekan!

Kolejny egzotyczny przysmak na naszej liście to orzechy makadamia, które pochodzą z dalekiej Australii. To najbardziej kaloryczne i tłuste z orzechów, trzeba jednak wspomnieć, że znaczną część składu orzechów makadamia stanowią dobre tłuszcze. Włączenie orzechów makadamia do diety może pomóc w kontrolowaniu poziomu złego cholesterolu. Mają one także właściwości antyoksydacyjne. Zawarte w nich minerały są korzystne dla mięśni i kości, a żelazo wspiera metabolizm i wspomaga walkę z niedokrwistością.

Wspieraj mięśnie i kości, kontroluj cholesterol - spróbuj orzechów makadamia.

Maleńkie orzeszki piniowe pochodzą z szyszki śródziemnomorskiej sosny. Mały rozmiar nie oznacza, że są one mniej wartościowe od innych orzechów. Zdrowe tłuszcze – to w orzechach oczywistość. Orzeszki piniowe wyróżnia spora zawartość witaminy K, która odpowiada między innymi za zdrowie kości oraz krzepliwość krwi. Witaminy z grupy B pomagają zadbać o układ nerwowy, a potas pozytywnie wpływa na ciśnienie. Orzeszki piniowe są najbogatszym źródłem cynku. Warto wiedzieć, że poza wymienionymi już funkcjami, cynk wspiera płodność – dlatego orzeszki piniowe uznawane są za naturalny afrodyzjak.

Witamina K i cynk - orzeszki piniowe, do deseru, sałatki, na przekąskę.

 

Orzechy zamiast słodyczy i niezdrowych  przekąsek to doskonały wybór. Zdrowie i sylwetka będą wdzięczne! Orzechy możemy dodawać do deserów, wypieków oraz sałatek - potrawy zyskają na wartości i smaku. A na wyjątkową okazję polecamy orzechy w czekoladzie! ;)

Bakaliowe mieszanki do chrupania na każdą okazję.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper.pl