Pyszna zabawa 0
Pyszna zabawa

Dzień Dziecka, lato, wakacje – czerwiec to jeszcze więcej okazji do beztroskiej zabawy dla dzieciaków! Dobra zabawa potrzebuje dawki dobrej energii. Oto nasz wybór pysznych przekąsek, które są wygodne do podania i przede wszystkim pyszne! Szukasz lepszej alternatywy dla słodkich, słonych i chrupiących przekąsek dla dzieci? Nasze pomysły to gwarancja pysznej zabawy. ;)

Owoce, warzywa, mało przetworzone produkty – to oczywiste zdrowe wybory. Nie oszukujmy się jednak – niemal każdy z nas, a już szczególnie dzieci, lubi od czasu do czasu zjeść coś słodkiego albo słonego, najlepiej, żeby jeszcze przyjemnie chrupało! Na szczęście przekąski mogą być smaczne oraz wartościowe, trzeba tylko wiedzieć, gdzie szukać. Zrobiliśmy to za Ciebie – sprawdź nasze propozycje dla dzieci... i nie tylko!

 

Do chrupania, na słodko, na słono - sprawdź nasz wybór przekąsek!

 

CHRUPIĄCE I SŁONE – LEKKIE PRZEKĄSKI ZAMIAST CHIPSÓW

Popularne chipsy są wyjątkowo smakowite, niestety, ma to swoją cenę, ponieważ ich smak to najczęściej zasługa dużej ilości soli, tłuszczu i rozmaitego rodzaju polepszaczy. Nie zawsze jesteś w stanie przekonać dziecko do chrupania warzyw z ziołami zamiast chipsów i chrupek, możesz jednak zaproponować coś, co jest chrupkie i zaspokoi chęć na słone przekąski.

  • Wafle Chrupasy są wypiekane w piecu, dlatego są bardzo lekkie i chrupiące. Nie mają w składzie wzmacniaczy smaku, konserwantów, sztucznych barwników i aromatów. W składzie znajdziemy trochę oleju rzepakowego i naturalne dodatki. Wygodne opakowania jest łatwe do zabrania i dzielenia.

 

 

  • Chipsy z pity Pita Breaks – to po prostu wypiekane, pokrojone kawałeczki pity. Niska zawartość tłuszczów i brak konserwantów z jednej strony, a z drugiej lekkość, chrupkość i pyszny smak.

  • Suszone chipsy z warzyw Crispy Natural to świetny zamiennik chipsów ziemniaczanych. Można traktować je jako porcję warzyw, ponieważ zachowują wartości świeżych warzyw. Naturalny smak podkreślają zioła. Są chrupiące i zawierają minimalną ilość tłuszczów.

  • Popcorn to świetna przekąska, która ma dużą objętość i mało kalorii. Prażone ziarna kukurydzy mają dużo błonnika, dlatego są bardzo pożywne. Spróbuj gotowych produktów do przygotowania w mikrofalówce lub zrób popcorn w domu, na patelni z odrobiną tłuszczu. Do tego dodaj trochę soli, masełka, wędzonej papryki, tartego sera lub dowolnych ziół, przypraw i dodatków. Więcej o kukurydzy przeczytasz na blogu.

  • Chipsy z bobu Moreso to prawdziwy hit dla małych i dużych. Ich chrupkość i oryginalny smak wciągają. Dyskusje, czy lepsze są chipsy z bobu o smaku barbecue, czy musztardy, trwają!

 

 

MIEĆ CIASTKO I ZJEŚĆ CIASTKO – ZDROWE SŁODKOŚCI

Są też tacy, którzy lubią na słodko. Dla nich mamy wybór ciastek z ciekawym składem. Nie zawsze obejdzie się bez cukru, ale dbamy o to, żeby było go jak najmniej.

  • Herbatniki Mini Jungle, czyli stado wesołych zwierzaków pod postacią ekologicznych, pszennych herbatników. Wygrywają smakiem i składem, który jest prosty i krótki, z małą ilością cukru.

  • Ciastka Lekki Chrup nie mają z kolei dodatku cukru, a są słodkie dzięki melisie buraczanej. Ciasteczka powstają z ekspandowanych ziaren, dzięki czemu są wyjątkowo lekkie. Ich skład jest krótki, naturalny i ekologiczny.

  • Chrupasy po raz kolejny, tym razem na słodko! Chrupasy Jabłko i cynamon oraz Truskawka ze śmietanką mają wszystkie zalety wypiekanych w piecu wafli z tym, że są owocowe i słodkie, świetne do chrupania z paczki albo jako dodatek do domowych deserów.

 

 

  • Wegańskie i ekologiczne wafelki bez dodatku cukru Super Fudgio są słodzone erytrytolem i daktylami, więc to świetny pomysł dla osób, które unikają cukru.

  • Sezamki to stosunkowo duża dawka cukru, ale są bardzo słodkie, więc idealnie sprawdzą się jako mała porcja energii – nie można zjeść większej ilości naraz. ;) Rekompensujemy to sobie myślą, że ziarna sezamu są źródłem zdrowych tłuszczów. Sezamki świetnie sprawdzą się w diecie małego sportowca, ponieważ zawierają tłuszcz, węglowodany i energię, czyli wszystko, czego trzeba, w skoncentrowanej formie.

 

PORA NA DESER – PRZEKĄSKI DLA DZIECI

Co by tu dobrego podać dzieciom? Do puli dorzucamy jeszcze kilka pomysłów, idealnych na Dzień Dziecka, urodziny, kinderbal albo weekendowy deser.

  • Lizaki lodowe Sunquick są tak proste do przygotowania, że poradzi sobie z tym nawet dziecko! Instrukcja jest krótka – włóż do zamrażalnika, wyjmij po 24 godzinach, zjedz. Idealne, wygodne rozwiązanie dla wielbicieli lodów wodnych.

  • Lodziarnia w domu – to proste! Potrzebujesz dużego opakowania lodów oraz wafli lodowych. Wśród wafli Magnolia mamy rożki i miseczki, idealne do podania fantazyjnych, wymarzonych deserów lodowych z ulubionymi dodatkami.

 

 

  • Kolorowe, owocowe, bez cukru i glutenu – galaretki Celiko są idealne na lato. Pyszna baza do deserów, domowych żelek, ptasiego mleczka czy sernika na zimno. Uważaj z owocami! Świeży ananas, papaja, mango i kiwi mają enzymy, przez które galaretka nie stężeje.

  • Chrupiące talarki Kapitan Kłos można zjeść solo albo w towarzystwie – zarówno słodkie, jak i słone dodatki będą pasować.

  • Smart Bite od Eurohansa to sprytna przekąska – w małym opakowaniu znajdziemy zdrowe i wartościowe bakalie, polane pyszną czekoladą. Nie za dużo, nie za mało, a w sam raz. ;)

  • Batony Dobra Kaloria nie potrzebują długiego wstępu. Dobry skład, bogactwo orzechów i owoców oraz naturalnie słodki smak mówią same za siebie.

  • Chrupki kukurydziane nie niosą ze sobą wielu wartości odżywczych, ale zajmują uwagę i nie mają dużo cukru lub tłuszczu. Do tego naprawdę można się nimi najeść!

 

 

COŚ DO PICIA – ALTERNATYWA DLA SŁODKICH NAPOJÓW

W kategorii "do picia" woda jest bezkonkurencyjna, ale podrzucamy kolejne pozycje na liście wartościowych napojów.

  • Syropy owocowe Sunquick to skoncentrowany, słodki sok z którego przygotujesz wiele porcji smacznego, orzeźwiającego, owocowego napoju.

  • Kwas chlebowy – wśród naszych małych testerów znany jako „zdrowa kola”. Ma bąbelki i sporo cukru, ale do tego jest bogaty w witaminy i składniki mineralne, wspiera trawienie i dodaje energii. Pij na zdrowie!

  • Herbaty do parzenia na zimno Iced Tea Cold Brew – maksimum orzeźwiającego smaku, zero kalorii i cukru. Torebka do zimnej wody, bez parzenia i studzenia, szybko i wygodnie.

 

Słodycze i przekąski bezglutenowe - smacznie i bez glutenu!

 

Smacznie i na bogato nie musi oznaczać produktów z mnóstwem cukru i tłuszczu! Słodkie i słone przekąski to nie tylko puste kalorie – nasza lista to dowód, że mogą być wartościowym uzupełnieniem pełnego atrakcji dnia.

 

 

Źródła:

  • Dorota Tkaczyk, Sezam – 9 właściwości, dla których warto go jeść chociaż 3x w tygodniu!, 2017,
  • Gotujmy.pl, Jakie owoce do galaretki?, 2016.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper Premium