Nie gotuj na urlopie! 0
Nie gotuj na urlopie!

Urlop trwa krótko – szkoda czasu na spędzanie go w kuchni! Jak zjeść dobrze i niedrogo? Poznaj nasze sposoby, jak podczas letnich wyjazdów oszczędzać czas i pieniądze.

Urlop to czas odpoczynku – nie tylko od pracy, ale też obowiązków domowych. Obiady podczas wakacji to kwestia kompromisu między czasem a budżetem. Jak je pogodzić? Na pomoc przychodzą gotowe dania i półprodukty, dzięki którym obiad robi się właściwie sam.

 

KLASYKI ZE SŁOIKA

Najbardziej lubimy rzeczy, które znamy. Tradycyjne dania polskiej kuchni smakują każdemu, a na dodatek są bardzo sycące. Co najważniejsze podczas urlopu – klasyczne potrawy bez problemu można zamknąć w słoiku, bez utraty ich smaku i wartości odżywczych. W ten sposób na urlop możemy zabrać duży wybór smacznych dań, takich jak na przykład bigos, fasola w sosie pomidorowym, leczo z kiełbasa i cukinią, fasola po bretońsku, leczo z papryką, gołąbki w sosie pomidorowym, leczo z pieczarkami, klopsy w kapuście lub pulpety w sosie pomidorowym.

 

 

Podczas urlopu dobrym wyborem są zupy, które są trochę lżejsze od tradycyjnych dań, ale wypełnione dodatkami, zamienią się w wartościowy posiłek. Gotowe do podgrzania i podania zupy znajdziemy w wersji warzywnej – na przykład zupa brokułowa, jarzynowa, pomidorowa, ogórkowa lub kapuśniak – ale nie tylko. Smaczne zupy z grzybami – na przykład podgrzybkowa, orientalna, leśna lub pieczarkowa – lub z dodatkiem mięsa – na przykład zupa fasolowa z mięsem i kiełbasą, gulaszowa lub kociołek – to kolejne propozycje na obiad dla całej rodziny.

 

Zupa brokułowa, bigos, leczo - sprawdź gotowe dania Dworek w słoikach!

 

Urlop to również świetna okazja, żeby spróbować nowych smaków, które nawiązują do kuchni świata. Solanka to gęsta zupa na rosole, z dodatkiem ziół – oryginalne połączenie walorów zupy ogórkowej i zupy warzyw liściastych, z dodatkiem mięsa. Barszcz ukraiński jest bogatszą wersją wigilijnego czerwonego barszczu, który dzięki dodatkowi warzyw zmienia się w porządny posiłek.

 

 

Zupy ze słoika możemy zjeść samodzielnie lub wzbogacić ulubionymi składnikami – na przykład dodać kiełbasy, kaszy lub makaronu, a w wersji na szybko – zjeść z kawałkiem dobrego pieczywa.

 

Bez gotowania na urlopie - pomysły na obiad.

 

POPISOWE DANIE W KILKANAŚCIE MINUT

Dla osób, które wolą kuchnię lżejszą, dobrą opcją są gotowe mieszanki, kompozycje różnych rodzajów kasz, ryżu, strączków oraz warzyw. Takie mieszanki świetnie smakują solo lub z dodatkami – można do nich dodać wędlinę, ser, warzywa, grzyby lub sosu, by stworzyć oryginalne danie.

 

 

W tym przypadku warto zainteresować się także warzywami konserwowymi i w sosie z puszki lub słoika. Tak, lato to sezon na świeże warzywa, ale zakupy, mycie i przygotowanie to kolejne cenne minuty, które można przeznaczyć na o wiele przyjemniejsze rzeczy. Warzywa konserwowe bardzo dobrze się przechowują, a po wyjęciu z puszki i słoika są smaczne i zdrowe – idealne jako dodatek do szybkiego, urlopowego posiłku. Najprostszy sos przygotujesz w kilka minut – miej pod ręką pomidory w puszce i słoiczek koncentratu.

 

Gotowanie szybkie, przyjemne i smaczne, czyli mieszanki lunchowe i obiadowe na Chili24.

 

Mieszanki lunchowe i obiadowe to bardzo różnorodna grupa produktów. Niektóre z nich trzeba gotować kilkanaście minut, inne można szybko podgrzać w mikrofalówce lub zjeść bez przygotowania. Wśród nich znajdziemy produkty o swojskim składzie oraz kompozycje oparte na egzotycznych, niespotykanych składnikach, na wytrawnie i słodko. Urlop to świetny czas, aby je wypróbować!

 

 

Jeszcze jedna propozycja, tym razem dla fanów aromatycznych ryb, to konserwy z kawałkami ryb zanurzonymi w sosie własnym, oliwie, oleju lub sosie pomidorowym – szybka porcja wartościowego białka i tłuszczów zapewniona!

 

SIŁA ROŚLIN, CZYLI SZYBKIE POSIŁKI DLA WEGAN

Nie zapominamy oczywiście o miłośnikach kuchni roślinnej oraz weganach. Kuchnia roślinna podczas urlopu lub wyjazdu to wyższa szkoła jazdy, jednak z tym wyzwaniem również sobie poradzimy!

 

Produkty wegańskie - napoje roślinne, gotowe dania, przekąski, czyli smaczna kuchnia roślinna dla każdego!

 

Zupy warzywne świetnie sprawdzają się na diecie wegetariańskiej, a wiele z nich ma w składzie wyłącznie warzywa, strączki, zioła oraz przyprawy, czasem również kasze, czyli składniki pochodzenia roślinnego. Podobnie ma się sprawa z mieszankami lunchowymi – ich skład to przede wszystkim kasza, ryż, warzywa i przyprawy.

 

 

Miłośnicy bardziej „konkretnych” posiłków roślinnych również nie zostają z niczym. Tradycyjne dania mają swoje wegańskie odpowiedniki, takie jak soja w sosie pomidorowym, cieciorka w pomidorach lub wegańskie pulpety w sosie pomidorowym. Pomysł na szybki obiad w wegańskim stylu to również mieszanki na burgery, racuchy lub falafele – trochę wody, kilka minut na patelni lub w piekarniku – i gotowe!

 

Świeże na dłużej - pieczywo idealne na wakacyjny wyjazd.

 

CO ZABRAĆ NA BIWAK – LISTA ZAKUPÓW

Przed wyjazdem na biwak lub wczasy w małej miejscowości zrób zakupy – na miejscu więcej czasu będziesz mieć na przyjemności. Wybieraj produkty, których nie trzeba przechowywać w lodówce, proste i szybkie do przygotowania. Dla ułatwienia przygotowaliśmy kilka pomysłów:

 

Dla każdego coś smacznego – wyjazd na wczasy nie musi oznaczać ruiny dla portfela z jednej oraz spędzania czasu przy garnkach z drugiej strony. Zrób wygodne zakupy i nie martw się posiłkami podczas urlopu. Co dopiszesz do swojej listy?

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper Premium