Lekko do wiosny 0
Lekko do wiosny

Zielono, ciepło, słonecznie – jak tu nie kochać wiosny? To nowy początek, nie tylko dla przyrody. Wiosna nastraja pozytywnie do zmian na lepsze. Czas na wiosenne sprzątanie! Zacznij od porządków na talerzu, które będą wspierać naturalne oczyszczanie organizmu. Przy okazji zyskasz więcej energii na wiosenne aktywności.

 

Czy wiesz, że twój organizm ma naturalną zdolność oczyszczania? Nie potrzebujesz cudownych preparatów, detoksów sokowych lub postów owocowo-warzywnych. Jednak możesz wesprzeć procesy oczyszczające organizmu. Przy okazji pomożesz zdrowiu, sylwetce i urodzie oraz odzyskasz witalność. Zanim sięgniesz po kolejny cudowny środek na wiosenne oczyszczenie, przeczytaj nasz artykuł!

 

PIJ NA ZDROWIE!

Nawadnianie to klucz do zdrowia i dobrego samopoczucia. Jeśli chcesz rozpocząć wiosnę od jednej pozytywnej zmiany, wprowadź w życie zasadę „będę pić więcej”. Co wlać do szklanki? Podstawą jest oczywiście woda, czyli zero kalorii, tłuszczu i cukru! Woda nawadnia narządy wewnętrzne, ale odpowiada również między innymi za nawilżenie skóry. Picie wody stymuluje metabolizm i procesy trawienia, a także pomaga powstrzymać apetyt. Warto też wiedzieć, że głód często jest syndromem odwodnienia, a dobrze zaopatrzony w wodę organizm sprawniej i skuteczniej spala tłuszcz.

 

Żurawinowe skarby z natury.

 

 

Wodę możemy połączyć z sokami – życie zyska barw i smaku, a dieta będzie dzięki temu bogatsza w wartościowe składniki odżywcze. Najlepiej wybierać soki 100%, bez dodatku barwników, aromatów i konserwantów, które zawierają naturalnie występujące cukry. Dobrym wyborem jest sok z żurawiny. Duża dawka witaminy C wzmocni odporność na czas wiosennego przesilenia, a moczopędne właściwości owoców żurawiny pobudzą naturalne oczyszczanie organizmu. Więcej o żurawinie, czyli superfoods po polsku, przeczytasz na naszym blogu.

 

Buraki na wiosnę i nie tylko.

 

Wyjątkowe właściwości ma sok z buraka, zawierający betaninę. Betunina wspomaga pracę woreczka żółciowego i wątroby, a w ten sposób wspiera usuwanie toksyn z organizmu.

 

 

Zioła to kolejny znakomity sposób, aby wiosenny detoks był skuteczny. Mięta pieprzowa korzystnie wpływa na trawienie, a także produkcję soku żołądkowego i żółci w wątrobie, a jej zapach pobudza oraz dodaje energii. Skrzyp polny zawiera krzemionkę, która pozytywnie działa na skórę, włosy i paznokcie, a także stymuluje przemianę materii. Skrzyp polny ma także działanie moczopędne i oczyszczające, czyli pomaga pozbyć się z organizmu wody i toksyn. Do wiosennej diety warto włączyć także napary z ziela fiołka trójbarwnego oraz mniszka lekarskiego. Czy zioła pomagają schudnąć? Sprawdź tutaj!

 

Szukasz ziół na wiosnę? Znajdziesz je u nas!

 

ZIELONO MI!

Wiosna ma kolor zielony! Zielono powinno zrobić się nie tylko za oknem, ale również na talerzu. Elementem tej „zielonej rewolucji” może stać się młody jęczmień. Zielony jęczmień zawiera bogactwo witamin, składników mineralnych, błonnika oraz antyoksydantów. Szczególnie  cennym składnikiem jest chlorofil, który stymuluje przemianę materii oraz pobudza organizm do procesów oczyszczających. W podobny sposób działa matcha, czyli zielona herbata japońska, uznawana za najzdrowszą herbatę na świecie.

 

Młody jęczmień i matcha - graj w zielone!

 

 

Do zielonej listy dopisz jeszcze zieloną herbatę, która jest bogatym źródłem antyoksydantów. Zielona herbata wspiera metabolizm wątroby, a zawarte w niej katechiny pobudzają spalanie tłuszczów. Zielona herbata dodaje energii i może być zamiennikiem czarnej kawy.

 

Co zamiast kawy? Zielona herbata!

 

DIETA NA WIOSNĘ

Na wiosennym talerzu nie powinno zabraknąć kaszy jaglanej. Lekkostrawna i bezglutenowa kasza jaglana ma właściwości antytoksyczne i zasadotwórcze. Jej kolejne mocne strony to zawartość błonnika, krzemu, witamin z grupy B oraz witaminy E – czyli składników tak ważnych dla zdrowia i urody. Przekonaj się, dlaczego kasza jaglana to królowa kasz!

 

 

Dietę na wiosnę uzupełnij o naturalne probiotyki, które będę wspierać mikroflorę układu pokarmowego. Do takich produktów zaliczymy jogurty, maślankę, kefir, ogórki kiszone oraz kapustę kiszoną. Kapusta kiszona to naturalne źródło siarki, która pobudza wątrobę do pracy i usuwania toksyn z organizmu.

 

Kiszone jest dobre!

 

Nie zapominaj o błonniku, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Znajdziesz go w produktach pełnoziarnistych, takich jak dobre pieczywo oraz ciemny ryż i makarony, kaszach, owocach, na przykład swojskich jabłkach, oraz warzywach strączkowych.  Możesz także pomyśleć o kuracji z zastosowaniem suplementów diety. Pamiętaj, że jeśli zwiększysz ilość błonnika w diecie, musisz dużo pić – brak odpowiedniego nawodnienia wywoła efekt odwrotny do zamierzonego.

 

Zmień coś na wiosnę - spróbuj strączków!

 

NATURALNE OCZYSZCZANIE ORGANIZMU – SIŁA DOBRYCH NAWYKÓW

Zdrowy, dobrze nawodniony i odżywiony organizm doskonale poradzi sobie z codziennym oczyszczaniem. Jeśli chcesz, żeby działał jeszcze skuteczniej, zmniejsz ilość soli w codziennej diecie, znajdź zamienniki dla czarnej herbaty i kawy, zrezygnuj z alkoholu i papierosów, unikaj białego cukru i mąki oraz bogatych w te składniki produktów. Warto dowiedzieć się, czym zastąpić kawę. Przekonaj się do owoców i warzyw, a zdrowe odżywianie połącz z aktywnością fizyczną. Przeczytaj, co i jak jeść, żeby schudnąć.

 

 

Efekt? Więcej energii, dobre samopoczucie, lepszy stan włosów i paznokci oraz poprawa kondycji. Przy okazji mogą pojawić się „skutki uboczne” w postaci utraty kilku zapasowych kilogramów po zimie i konieczność wiosennych zakupów. Dlatego po porządkach na talerzu przejrzyj szafę – możliwe, że przyda się w niej więcej miejsca.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper.pl