Poczuj lekkość! 0
Poczuj lekkość!

Cudowne sposoby na zgrabną sylwetkę nie istnieją. Kluczem do sukcesu jest połączenie zdrowej diety i aktywności fizycznej. A zamiast sięgać po suplementy, wypróbujmy naturalne sposoby, aby zjeść mniej i podkręcić metabolizm.

Drobne zmiany nie kosztują wiele, mogą jednak pomóc zmienić życie na lepsze, a rozmiar na mniejszy. Oto kilka propozycji.

 

Jak zjeść mniej?

Uczucie nieustannego głodu, które kojarzymy z dietą, może skutecznie zniechęcić do wysiłku. Oto kilka sztuczek, dzięki którym będziemy czuli się najedzeni przez dłuższy czas.

  • Szklanka wody wypita pół godziny przed posiłkiem rozciągnie ścianki żołądka – to znak dla mózgu, że jesteśmy najedzeni.
  • Po pierwsze sałatka – warzywa są zdrowe i zawierają błonnik, który wpływa na uczucie sytości. Posiłek warto zacząć od sałatki z warzyw, dzięki temu zjemy mniej tłuszczów i węglowodanów.
  • Skup się na jedzeniu. Podczas posiłku nie rozmawiamy, aby nie połykać powietrza. Nie czytamy i nie oglądamy telewizji w trakcie jedzenia. Najlepiej jeść małymi kęsami, dokładnie przeżuwając – nacieszymy się smacznym posiłkiem, szybciej się najemy i unikniemy problemów z trawieniem.
  • Zasada 15 minut – zanim sięgniesz po dokładkę, odczekaj kwadrans. Po takim czasie mózg „aktualizuje” dane i stwierdza, że jest najedzony.
  • Podjadanie jest często efektem nudy. Dlatego niezdrową przekąskę dobrze jest zastąpić spacerem, krótką gimnastyką lub inną aktywnością. To same korzyści – przyjmiemy mniej kalorii, pobudzimy metabolizm i zapewnimy sobie dodatkową dawkę hormonu szczęścia!

Uczucie sytości na dłużej - sięgnij po naturalny błonnik!

 

 

Podkręć metabolizm

Chcesz spalać więcej kalorii? Podkręć metabolizm! Oto kilka zdrowych i naturalnych sposobów.

  • Rusz się! Dobry trening przyśpiesza metabolizm nawet kiedy skończysz ćwiczyć. Najlepiej sprawdzają się ćwiczenia interwałowe, czyli ćwiczenia intensywne, różnorodne, o zmiennej intensywności.
  • Napij się wody – usunie toksyny, których zbyt duża ilość spowalnia metabolizm.
  • Stosuj naturalne termogeniki, które podnoszą temperaturę komórek i przyśpieszają przemianę materii. Naturalne termogeniki to między innymi kawa, guarana, imbir, papryka i cynamon.
  • Wyśpij się – niedostateczna ilość snu zaburza gospodarkę hormonalną i może prowadzić do odkładania się zbędnych kilogramów.
  • Jedz białko! Produkty białkowe o niewielkiej ilości tłuszczów pobudzają organizm do wysiłku podczas trawienia.
  • Zielona herbata oczyszcza, zwiększa tolerancję na wysiłek i przyśpiesza metabolizm.

Łyk zdrowia - zielona herbata na metabolizm i nie tylko! 

Ostatnia, ale nie najmniej ważna kwestia – nie stresujmy się, także dietą! Po pierwsze pod wpływem stresu chętniej sięgamy po niezdrowe poprawiacze nastroju, takie jak słodycze, słone przekąski i przetworzona żywność. Po drugie, życie w stresie podnosi poziom kortyzolu, który wpływa na odkładanie tkanki tłuszczowej. Dlatego nie wpadajmy w panikę, gdy liczba kilogramów na wskaźniku wagi okaże się byt wysoka. Dobry plan, racjonalna dieta, regularne treningi i budowanie zdrowych nawyków to najlepszy sposób na powrót do formy i zgrabnej sylwetki!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper Premium