Na dobre trawienie 0
Na dobre trawienie

Jedzenie powinno być źródłem przyjemności. Niestety, nie zawsze tak jest – kiedy zjemy za dużo, zbyt ciężko i tłusto, nawet najlepsze potrawy przestają smakować.

Jak uniknąć złego samopoczucia po jedzeniu? Oczywista odpowiedź brzmi – jeść lekko, nie przejadać się. Po ciężkostrawnym posiłku warto też sięgnąć po naturalne sposoby na lepsze trawienie. Przejadanie nie jest zdrowe, ale chyba prawie każdy od czasu do czasu robi ten błąd. Zamiast stresu i wyrzutów sumienia proponujemy naturalne i sprawdzone metody na poprawę trawienia.

 

ZIOŁA NA DOBRE TRAWIENIE

W ziołowej apteczce znajdziemy sposoby na wiele dolegliwości, w tym również na poprawę trawienia. Na układ pokarmowy bardzo dobrze działa mięta pieprzowa. Miętowy napar świetnie orzeźwia, dodaje energii, a przy okazji pobudza wydzielania soku żołądkowego i żółci, a także stymuluje ruchy jelit. W podobny sposób działa także lubczyk.

 

 

Dla uspokojenia jelit poleca się napary z melisy. Melisa również zwiększa wydzielania soku żołądkowego, przy okazji ma kojący wpływ na jelita. Ziele dziurawca z kolei wspiera powstawanie i uwalnianie żółci. Rumianek również pobudzi wydzielanie żółci, a przy tym pomaga zapobiegać zbyt dużym procesom fermentacyjnym w jelitach.

Zioła na dobre trawienie - popraw trawienie w naturalny sposób.

Dla dobrego samopoczucia i sprawnego funkcjonowania układu pokarmowego warto sięgnąć również po mniszek lekarski – to zioło dobrze działa na wątrobę oraz wspomaga naturalne oczyszczanie organizmu.

 

HERBATA NA TRAWIENIE – JAKĄ WYBRAĆ?

Ziołowe napary skutecznie wspierają trawienie, ale nie zawsze mamy je pod ręką. W takiej sytuacji polecamy proste rozwiązania i produkt, który można znaleźć w każdym domu. Zwykła czarna herbata dodaje energii i pobudza, także układ pokarmowy! To zasługa teiny, która pobudza wydzielanie soku żołądkowego. Gorzka, czarna herbata to prosty sposób na lepsze samopoczucie po ciężkostrawnym posiłku.

Czarna herbata - dla energii i na poprawę trawienia.

 

 

PRZYPRAWY – DODAJĄ SMAKU, POPRAWIAJĄ TRAWIENIE

Wiele przypraw, których używamy w kuchni, ma pozytywny wpływ na trawienie. Jakie przyprawy najlepiej działają na układ pokarmowy?

W ciężkostrawnych daniach dobrze sprawdzają się przyprawy ostre, takie jak chili i pieprz czarny. Chili zawiera kapsaicynę, która pobudza produkcję śliny i soków żołądkowych, a przy tym wspomaga przemianę materii. Pieprz czarny stymuluje wydzielanie soku żołądkowego i pomaga zmniejszyć wzdęcia.

 

Dodaj swojej kuchni smaku i wspieraj układ pokarmowy.

 

Dobry wpływ na trawienie mają przyprawy korzenne, na przykład anyż, cynamon i imbir, które pobudzają wydzielanie soków żołądkowych. Anyż to dobry sposób na wzdęcia i niestrawność, cynamon pomaga regulować gospodarkę węglowodanową, a imbir wspomaga naturalne oczyszczenia organizmu.

 

Przyprawy korzenne - na Święta i na trawienie.

 

 

Przyprawy ziołowe również są świetne, jeśli chcemy wspomóc układ pokarmowy. Ciężkostrawne dania warto wzbogacić dodatkiem przypraw takich jak cząber, bazylia, oregano, kminek, tymianek, estragon, kmin rzymski, pietruszka, koperek, koper włoski oraz pietruszka.

 

BŁONNIK – NIEZBĘDNY DLA UKŁADU POKARMOWEGO

Błonnik pełni bardzo ważną rolę w procesach trawienia, dlatego trzeba zadbać, aby nie zabrakło go w codziennej diecie.

 

Naturalne źródła błonnika, czyli produkty pełnoziarniste.

 

Błonnik to włókna pokarmowe, które możemy podzielić na dwie różne frakcje. Błonnik nierozpuszczalny nie rozpuszcza się w wodzie, tylko ją wchłania. Błonnik w tej postaci korzystnie przechodzi przez przewód pokarmowy i usuwa z niego resztki, działa na pracę jelit oraz pomaga regulować rytm wypróżnień. Z kolei błonnik rozpuszczalny wchłania wodę, pęcznieje i zwiększa poczucie sytości. Ta frakcja błonnika bierze udział w naturalnym oczyszczaniu organizmu z toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Najlepszym źródłem błonnika, poza owocami i warzywami, są produkty mało przetworzone oraz pełnoziarniste. Błonnik występuje również w postaci suplementu.

 

 

Błonnik działa korzystnie na organizm, jednak nie wolno przesadzać z codzienne dawką – zbyt duża ilość błonnika w diecie może prowadzić do problemów z przewodem pokarmowym.

 

Suplementy z błonnikiem - dodatkowe wsparcie dla układu pokarmowego.

 

CODZIENNE SPOSOBY NA DOBRE TRAWIENIE

Proces trawienia zaczyna się w momencie, kiedy jedzenie trafia do ust. Każdy kęs trzeba dokładnie pogryźć, aby jedzenie miało formę bardziej przyjazną dla żołądka. Podczas posiłku stawiaj na jakość, a nie ilość. Ta rada jest szczególnie cenna podczas Wigilii i w czasie Świąt – można spróbować wszystkiego, jednak na talerz powinny trafiać małe porcje.

 

 

Na dobre trawienie przy różnych okazjach możemy sobie zapracować. Zioła i przyprawy wspierające układ pokarmowy warto włączyć do swojej codziennej diety. Procesy trawienia pomogą wspierać produkty probiotyczne, czyli jogurty naturalne, maślanka i kefir, oraz picie odpowiedniej ilości płynów. Jeśli chcesz, aby układ pokarmowy działał bez zarzutów, zadbaj o wątrobę – usuń lub ogranicz alkohol, cukier, kofeinę oraz tłuszcz. Innymi słowy,  na co dzień odżywiaj się zdrowo.

 

Małe odstępstwa od diety, zrobione od czasu do czasu, nie powinny szkodzić zdrowiu ani sylwetce. Zadbaj o dobre trawienie naturalnymi metodami i nie rezygnuj ze świętowania przy suto zastawionym stole!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper.pl