Kanapki? Fantastycznie! 0
Kanapki? Fantastycznie!

Nowy rok szkolny, nowe wyzwania! Przede wszystkim dla uczniów, ale rodzice też muszą odrobić pracę domową. Ich rola nie kończy się na przygotowaniu wyprawki szkolnej. Pozostaje temat drugiego śniadania.

Kanapki to wygodne rozwiązanie – są proste oraz szybkie w przygotowaniu, łatwo je zapakować i zjeść podczas przerwy. Co zrobić, żeby to ograne danie nie nudziło się dzieciom? Oto krótka ściąga dla rodziców, jak przygotować kanapki na szóstkę, które będą smakować małym i dużym!

 

CHLEB NASZ POWSZEDNI

Podstawą kanapki jest pieczywo. Prawie wszyscy najbardziej lubią to świeże i chrupiące, prosto z piekarni. O poranku liczy się każda minuta, dlatego często nie mamy czasu na poranne zakupy. Na takie sytuacje warto mieć pod ręka pieczywo do odpieku, które wystarczy włożyć na kilka minut do rozgrzanego piekarnika, aż do zarumienienia. Kolejny sposób na chrupiące pieczywo to ciepłe grzanki z pieczywa tostowego. Z kanapek nie muszą rezygnować także osoby na diecie bezglutenowej – mogą wybrać pieczywo bez glutenu, które w smaku przypomina tradycyjny chleb lub bułki.

Pieczywo na dobry dzień!

 

ZDROWA PODSTAWA

Na pożywnych kromkach nie powinno zabraknąć warzyw i plasterka szynki lub sera. Dodatki do kanapki muszą się na czymś „trzymać”. Zgadzamy się, że niewiele jest rzeczy lepszych niż połączenie masła i chrupiącego, ciepłego pieczywa, jednak jako dodatek do zdrowej kanapki polecamy przede wszystkim pasty warzywne i wegańskie. Warzywa w formie kremowej, aksamitnej pasty  to doskonały sposób, aby przemycić trochę witamin i minerałów do diety niejadka.  Hummus jest doskonały nie tylko jako dip do warzyw – można używać go jako smarowidło do pieczywa. Miłośnicy solidnych posiłków mogą sięgnąć po pasztet lub paprykarz. Coś dla siebie znajdą też weganie – dostępne są roślinne wersje tych  produktów.

Co na kanapkę? Pasztet, pasta, hummus!

 

 

WARZYWA PRZEZ CAŁY ROK

Warzywa sprawiają, że kanapki są zdrowsze i bardziej sycące. W sezonie na kanapkach powinny lądować świeże warzywa, a jesienią i zimą śmiało możemy sięgać po słoiki z przetworami. Konserwowane warzywa to kolejny pomysł na solidną dawkę witamin i minerałów. Tym bardziej, że warzywa w tej wersji, na przykład ogórki lub papryka, dzięki różnym zalewom, nabierają ciekawego smaku. Pokrojone warzywa ze słoika pomagają zaoszczędzić czas.

Warzywa na kanapki przez cały rok - sprawdź przetwory warzywne.

 

Przepis na kanapkę w śródziemnomorskim stylu – lekka, pożywna i zdrowa! Dostarcza witamin oraz zdrowych tłuszczów.

Składniki: bułka, 1 pomidor, kilka czarnych oliwek, bazylia, sól, pieprz, tuńczyk w oliwie, plasterek sera typu feta, kilka listków rukoli.

Bułkę podpiec w tosterze lub w piekarniku. Na bułce ułożyć rukolę, ser, rybę, pomidora, oliwki, przyprawić bazylią.

 

DRUGIE ŚNIADANIE NA SŁODKO

Kanapka jak deser? Słodki sandwicz będzie dobrym uzupełnieniem drugiego śniadania. Jako dodatek sprawdzi się ulubiony dżem lub konfitura, jednak to trochę za mało, żeby zrobić kanapkę, która dobrze smakuje i dostarcza czegoś wartościowego. Owocowe przetwory dobrze współgrają z… masłem orzechowym. Masło orzechowe to źródło białka, składników mineralnych oraz zdrowych tłuszczów. Słodki dżem i delikatnie słone masło orzechowe to wyjątkowo smaczne połączenie.

Słodkie z natury, czyli owocowe przetwory idealne na kanapki.

Masło orzechowe komponuje się także ze świeżymi owocami. Plasterki kwaskowatego jabłka, słodkich truskawek czy delikatnego banana doskonale przełamują jego słonawy smak.

 

Przepis na tosty z masłem orzechowym – wysoka temperatura sprawi, że wszystkie smaki będą się pysznie przenikać!

Składniki: chleb tostowy, masło orzechowe, banan lub dżem, na przykład truskawkowy.

Posmaruj chleb masłem orzechowym, połóż na nim plasterki banana lub dodaj trochę dżemu. Przełóż drugą kromką i zapiekaj w tosterze do zarumienienia.

 

Jeszcze jeden sposób na słodkie kanapki, który skradnie serca małych i dużych łasuchów. Na pieczywie ułóż twarożek i polej go miodem syropem klonowym, daktylowym lub owocowym. Smakosze na serku mogą ułożyć suszone daktyle, morele lub figi, a nawet orzechy.

Masło orzechowe - smaczne i zdrowe! 

 

 

Kanapki to ciekawszy temat niż myślisz! Zrobisz je na słodko lub wytrawnie, dla zdrowia lub kaprysu, z warzywami lub owocami. Zamiast nudnej drożdżówki – przygotuj kanapkę dopasowaną do siebie.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper Premium