10 dobrych postanowień na Nowy Rok 0
10 dobrych postanowień na Nowy Rok

Nowy Rok, nowe postanowienia – to dobra okazja do dobrych zmian! Małe nawyki, które realizujemy na co dzień, pod koniec roku mogą dać duży efekt. Oto kilka pomysłów na pozytywne zmiany do wprowadzenia w 2019.

Dlaczego tak często nie udaje się zrealizować postanowień noworocznych? Często po prostu wymagamy od siebie za dużo. Tymczasem sekretem osiągania wielkich celów jest konsekwentne wprowadzanie w życie małych zmian.

 

Odkryj moc ziół!

 

ZIOŁA – NA ODCHUDZANIE, TRAWIENIE, W KUCHNI

W naturze znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz. Doskonałym przykładem są zioła – wśród nich znajdziemy naturalne sposoby na poprawę odporności, oczyszczanie organizmu, dobre trawienie, piękną skórę czy złagodzenie bólu gardła. Zapraszamy do ziołowej apteki! Zioła sprawdzają się znakomicie w kuchni – dzięki nim potrawy stają się bardziej aromatyczne, smaczniejsze i zdrowsze. Warto mieć zawsze pod ręką kilka ziołowych przypraw.

 

 

Starannie dobrane ziołowe mieszanki - dla zdrowia i urody!

 

ZADBAJ O ZDROWE TŁUSZCZE

Nasz organizm potrzebuje tłuszczów, ale trzeba wybierać te dobre. Tłoczone na zimno oleje roślinne dostarczają wielu cennych składników. Są doskonałym dodatkiem do sałatek, a niektóre z nich można traktować nawet jako suplement. Na szczególną uwagę zasługują uznawany za najzdrowszy olej świata olej lniany oraz olej z czarnuszki – dobry na wszystko. Na czym smażyć? Dobrze znany olej rzepakowy to dobry wybór, ponieważ ma świetne proporcje kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6.

 

Wybór olejów - zadbaj o zdrowe tłuszcze w diecie.

 

 

 

ZAMIEŃ CUKIER NA…

Nadmiar cukru w diecie ma negatywny wpływ na organizm. Czy to znaczy, że musimy rezygnować ze słodkiego smaku? Biały cukier można zastąpić – do wyboru jest cukier kokosowy, cukier trzcinowy, ksylitol, erytrytol oraz różnego rodzaju słodziki. Pod wieloma względami są to lepsze alternatywy dla białego cukru, ale pamiętajmy – cukier to cukier, i w nadmiarze każdy może być szkodliwy.

 

Odrobina słodyczy na co dzień, czyli cukry i słodziki.

 

ŚNIADANIE TO PODSTAWA

Wstań kilka minut wcześniej, ale nie wychodź z domu bez śniadania. Pierwszy posiłek dostarcza porcji składników odżywczych, których potrzebuje organizm po nocnej przerwie. Dzięki śniadaniu mamy więcej energii i nie podjadamy w ciągu dnia, co ma wpływ na sylwetkę.  Czy może być przyjemniejszy początek dnia niż słodkie śniadanie? Jeśli rano zawsze brakuje ci czasu (albo apetytu), zdecyduj się na koktajl. Składniki możesz przygotować wieczorem, rano wystarczy je zblendować i pożywne śniadanie gotowe!

 

 

 

MNIEJ KAWY, WIĘCEJ ENERGII

Dzień bez kawy to dla wielu z nas dzień stracony. Aromatyczna mała czarna, z dodatkiem mleka lub cukru dodaje energii. To mała, codzienna chwila przyjemności. Nie wszyscy mogą pić kawę – osoby z nadciśnieniem lub wrażliwym układem pokarmowym i kobiet w ciąży powinny ograniczyć ilość tego napoju. Nadmiar kawy może prowadzić do problemów ze snem, drażliwości lub bólów głowy. Co wybrać zamiast kawy? Działanie pobudzające mają Yerba Mate, guarana i odpowiednio zaparzona zielona herbata, a smak małej czarnej pomogą zastąpić kawy zbożowe.

 

Yerba Mate zamiast kawy, źródło naturalnej energii.

 

WYBIERAJ PEŁNE ZIARNA

Produkty pełnoziarniste zachowują więcej wartości odżywczych, takich jak kwas foliowy, niacyna, fosfor, żelazo, magnez i cynk, niż te wysoko przetworzone. Są dobrym źródłem błonnika i sycą na dłużej, dlatego skutecznie wspierają odchudzanie. Podczas zakupów warto sięgać po pełnoziarniste pieczywo, makaron z pełnego ziarna, mąkę z pełnego przemiału, brązowy ryż i grube kasze.

 

 

JAK PRZEKĄSKI, TO TE ZDROWE!

Słodycze i słone przekąski to często puste kalorie, które poza chwilową przyjemnością nie dają nam nic więcej. Ochotę na słodkie pomogą powstrzymać suszone owoce, które są skoncentrowanym źródłem witamin i składników mineralnych.  Do chrupania świetne są orzechy, bogate w białko, zdrowe tłuszcze i inne składniki odżywcze. Jako słodka przekąska sprawdzą się również lekkie owoce liofilizowane. Nie popadajmy jednak w skrajność – kawałek dobrej czekolady od czasu do czasu nie zaszkodzi!

 

Bakalie i orzechy - chrupiąca i wartościowa alternatywa dla słodyczy i słonych przekąsek.

 

 

RUSZ PRZED SIEBIE

Ciało ludzkie nie jest stworzone do siedzenia. Naszym naturalnym stanem jest ruch! Jeśli pracujesz przy biurku, zadbaj, aby co godzinę choć kilka minut przeznaczyć na ruch. Możesz na przykład zrobić sobie krótki spacer po korytarzu. W styczniu na siłowni można spotkać tłumy, jednak sale szybko pustoszeją. Jak nie stracić zapału? Przede wszystkim nic na siłę! Ćwiczenia powinny przede wszystkim sprawiać przyjemność. Nawet lekki trening jest lepszy od siedzenia przed telewizorem. Podczas ćwiczeń nie zapominaj o nawadnianiu!

 

Wygodne i szczelne pojemniki - woda i lunch zawsze pod ręką.

 

JEDZENIE ZABIERZ ZE SOBĄ

Kilka godzin w pracy lub szkole potrafi zmęczyć, dlatego warto mieć ze sobą własny posiłek, wartościowy i pożywny, najlepiej szybki i prosty w przygotowaniu. Kanapki to dobry wybór, ponieważ dają wiele możliwości. Najlepszą receptą na brak czasu na gotowanie są gotowe posiłki, gotowe w kilka lub kilkanaście minut. Kiedy zdrowe jedzenie jest proste do zrobienia i smaczne, wprowadzanie zdrowych zmian staje się przyjemnością.

 

 

TYM RAZEM SIĘ UDA!

Podstawą sukcesu jest pozytywne nastawienie. I dobry plan! Dobre zmiany, które wprowadzamy w życie, nie powinny wypełniać całego dnia, tylko stać się jego częścią. Gotowe posiłki, zakupy w Internecie i sprytne pomysły, które oszczędzają czas powodują, że realizacja planów staje się przyjemnością. W tym roku się uda! Chili24 wspiera noworoczne postanowienia. :)

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Wersja komputerowa
Sklep internetowy Shoper.pl